Algemeen

SolFly wilt graag dat u een volledig verzorgde vakantie zult genieten. Mede daarom is SolFly lid van zowel de SGR, het calamiteitenfonds als de ANVR. Op deze manier bieden wij u zekerheid over uw financiën en onze kwaliteit.

ANVR

ANVR-Consumentenvoorwaarden SolFly (KvK 32099026) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen van de ANVR-Consumentenvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier dien je aan te vinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) en overige ANVR-informatie.

SGR

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. SolFly is lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van SolFly met uitzondering van lijndiensttickets en separate huurovereenkomsten (zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen. Voor meer informatie kijkt u op http://www.sgr.nl

Calamiteitenfonds

SolFly is ook aangesloten bij het calamiteitenfonds reizen. Het calamiteitenfonds houdt in dat u als consument (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; u zal de noodzakelijke meerkosten krijgen vergoed als wij als gevolg van een calamiteit (een deel van) de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatrieren.
Onder dergelijke calamiteiten kunt u denken aan een natuur ramp of andere abnormale gebeurtenis.  Voor meer informatie kijkt u op http://www.calamiteitenfonds.nl

Categorie: 

SolFly respecteert uw recht op privacy. Met deze privacy verklaring informeren wij u over onze werkwijze en wat er met uw gegevens wordt gedaan.

Uw persoonlijke gegevens zijn veilig bij SolFly
Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en dat is voor ons de reden om uiterst zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens die u aan ons doorgeeft. Wanneer u op de website van SolFly een vakantie boekt of wanneer u uw persoonlijke account raadpleegt, dan zijn uw gegevens en die van uw medereizigers beveiligd. Bij SolFly B.V. is de bescherming van particuliere en persoonlijke gegevens van groot belang. Het opnemen en de verwerking van alle persoonlijke gegevens op onze website vinden plaats volgens de wettelijke databescherming in Nederland. Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend voor reserveringsdoeleinden gebruikt, om u een zorgeloos begin van een vakantie mogelijk te maken.
 
Het registreren en verwerken van uw persoonlijke gegevens
Tijdens een bezoek aan onze website worden de gegevens over het aantal geopende bladzijden, de termijnen en de duur van het bezoek automatisch geregistreerd en vastgelegd. Deze gegevens dienen uitsluitend voor statistische doeleinden, om de kwaliteit van de site, de inhoud en het aanbod aan te vullen en te kunnen verbeteren. Deze gegevens hebben geen betrekking op personen. Uw persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, e-mail, telefoonnummer enz. worden bij de reservering van uw vakantie- of all-in reis bij ons vastgelegd.

Redenen voor het overnemen en verwerken van uw gegevens
Bij het overnemen van uw gegevens worden alleen die gegevens gebruikt, die voor uw vakantieboeking vereist zijn. Uw persoonsgegevens worden daarom ook uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van de reisreservering.

Het doorgeven van persoonlijke informatie aan derden
Ter uitvoering van de reisopdracht worden uw gegevens soms, binnen de grenzen van onze algemene zakelijke voorwaarden, aan onze zakelijke partners doorgeven. Onze medewerkers en leveranciers/partners zijn door ons verplicht zich aan de geheimhouding van gegevens te houden. Het toezenden van persoonlijke gegevens aan staatsinstellingen en overheid vindt alleen plaats indien zij onder de bindende gerechtelijke voorschriften vallen.

Informaties over ons aanbod en diensten
Wij willen u bovendien in de toekomst schriftelijk over onze actuele aanbiedingen informeren, indien niet specifiek aan ons wordt doorgegeven dat u dit niet wenst. Indien u niet geïnformeerd wilt worden, wendt u zich dan aan het onderdeel “bescherming persoonsgegevens”.

Informatierecht
U heeft het recht, op verzoek en kosteloos, de informatie van de door u opgeslagen gegeven op te vragen. Indien tegenstrijdige foutieve informatie opgeslagen is, dan zullen wij deze op uw verzoek corrigeren.

Het inzetten van Cookies
Wij zetten op onze webpagina Cookies in. Cookies zijn kleine gegevens met configuratie informaties, die door uw browser op de harde schijf opgeslagen worden. Deze aanwijzingen beschikken over informatie, welke pagina’s en offertes op onze pagina’s u bezocht heeft en helpen ons de frequentie en het aantal gebruikers op onze pagina vast te stellen en het gebruiksgemak van het aanbod aan producten te verhogen. Cookies maken het in géén geval mogelijk uw persoonsgegevens uit uw pc zoals naam, e-mail, adres e.a. over te nemen.

In “Cookies” verzamelen wij informatie zoals bijv. User ID (gebruikersherkenning).
Op deze wijze worden de klantengegevens georganiseerd, waardoor de snelheid en kwaliteit bij het gebruik maken van de pagina verhoogd wordt, bijv. is het bij de reservering niet meer noodzakelijk, alle persoonsgegevens opnieuw in te voeren. Gebruik maken van ons aanbod is natuurlijk ook mogelijk zonder Cookies. Over het algemeen zijn de browsers zo ingesteld, dat Cookies automatisch geaccepteerd worden. U heeft de keuze, uw browser zo in te stellen, dat hij Cookies automatisch aanneemt, niet aanneemt of u op deze attent maakt.

Verklaring voor de bescherming van persoonsgegevens
SolFly B.V. verplicht zich aan de bovengenoemde punten met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens zoals beschreven te houden. Door gebruik te maken van onze webpagina accepteert u dat SolFly gebruik maakt van uw gegevens. In het geval van veranderingen van de gebruikswijze, worden deze veranderingen op onze webpagina bekend gemaakt, om u hierover te informeren, welke informatie verzameld wordt, op welke wijze, onder welke voorwaarden en voor welke doeleinden deze gegevens gebruikt worden.

Links
SolFly bevat links naar andere websites. SolFly kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de privacy van andere websites.

Vragen
Voor verdere vragen of opmerkingen kunt u uiteraard mailen naar info@solfly.nl.

Categorie: 

Telefonisch contact

Onze ervaren reisadviseurs helpen u graag bij het vinden van een vakantie welke aan uw wensen voldoet!

U kunt 6 dagen per week telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer:  +31 297 75 37 20  of via  info@solfly.nl

Openingstijden

Maandag t/m woensdag  09.30 - 18.00u

Donderdag & vrijdag        09.30 - 18.00u

Zaterdag                          11.00 - 15.00u

Contact via de livechat

Via de livechat kunt u tijdens kantooruren via onze website in contact komen met een van onze reisadviseurs. Zodra een van onze medewerkers beschikbaar is voor de livechat zult u hier een melding van krijgen op onze site en u kunt dan direct uw vraag stellen en het chat gesprek starten.

Social media

Onze medewerkers van social media zijn u ook graag van dienst. Stel uw vraag via onze Facebook pagina, Twitter of volg ons op Instagram!

Groepsreizen SolFly

Wilt u met een groep van minimaal 10 personen op reis?

Neem dan contact met ons op voor een reis op maat, u vind alle benodigde informatie op onze groepsreizen pagina: https://www.solfly.nl/groepsreizen-solfly

Clientenservice

Mocht u een onprettige situatie ervaren of een klacht hebben kijk dan even op onze pagina https://www.solfly.nl/klachenprocedure-solfly wat u het beste kunt doen. 

Postadres

Studio’s Aalsmeer

Van Cleeffkade 15

1431 BA Aalsmeer

Categorie: 

Duurzaam toerisme betekent dat wij als onderneming in het toerisme naast het streven naar winst en continuiteit rekening houden met de effecten van onze activiteiten op het milieu en de menselijke aspecten in breedste zin.

SolFly draagt verantwoordelijkheid voor de gevolgen die voortvloeien uit de beslissingen en handelingen op de leefgemeenschap waar onze reizigers zich bevinden.

Duurzaam toeristisch ondernemen (DTO) wordt ook sterk ondersteund door onze brancheorganisatie ANVR want wij in de reisbranche hebben allemaal de verantwoordelijkheid om de continuiteit te waarborgen.

Wij als SolFly houden bij het samenstellen van onze reizen rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur. Dit doen wij zodat de vakantie niet alleen nu bijzonder is maar dat het ook voor toekomstige generaties bereikbaar blijft om aantrekkelijke bestemmingen te blijven bezoeken.

Of het nu gaat om vakanties waarbij u geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooie ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming. Voor u als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen. 

SolFly is aangesloten bij branchevereniging ANVR en voldoet aan de ANVR-DTO verplichting.

Categorie: 

Hoeveel bagage u mag meenemen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt en uw bestemming.

Via de volgende link van de ANVR treft u een totaal overzicht aan. Als u klikt op de betreffende airline wordt u direct doorgelinkt naar de juiste pagina op de website van de airline.

https://www.anvr.nl/bagagevoorwaarden 

 

Categorie: 

Boeking

Bij een reguliere SolFly boeking met een chartervlucht van Corendon ontvangt u niet langer meer een vliegticket zoals u voorheen wellicht gewend was, maar een vluchtvoucher. Op dit ticketvoucher treft u exact dezelfde gegevens aan als op een ticket. Bij het inchecken op de luchthaven verandert er niets: u geeft het voucher af bij de incheckbalie, waarna u wordt ingecheckt. Wanneer zowel de heen- als terugvlucht met dezelfde luchtvaartmaatschappijen wordt gevlogen, ontvangt u 2 losse vouchers per persoon, met op beiden de volledige vluchtgegevens. Een van de vouchers wordt ingeleverd op de heenreis, de ander op de terugreis.

Bij een SolFly Smart reservering worden er tegenwoordig geen tickets meer uitgegeven. U kunt met uw PNR nummer online inchecken op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt en zo direct uw boardingpassen uitprinten. Het PNR vindt u terug op uw factuur. Indien u geboekt heeft via een reisbureau, dan kunt u het PNR nummer opvragen bij uw reisbureau.

Let op: Bij RyanAir en easyJet is het verplicht om online in te checken. Wilt u toch per se inchecken op de luchthaven dan is dit mogelijk, echter betaalt u hier een forse toeslag voor.

Categorie: 

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw vakantie afrekenen. U rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Tijdens het boeken van uw vakantie kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Hiervoor klikt u op de iDEAL-betaalknop. Vervolgens selecteert u uw eigen bank. Daarna wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen, waarna u de betaling kan autoriseren.

LET OP: Indien u kiest voor betalingsmethode iDEAL kunt u zowel de aanbetaling, de restantbetaling als de gehele reissom voldoen. 
Bij een SolFly Smart reservering dient u direct bij boeken 50% aan te betalen.

Bankgegevens SolFly
NL 45 RABO 0192379054

Swift/BIC 
RABONL2U

Categorie: 

Reisdocumenten worden na betaling van het restant of betaling van de totale reissom uiterlijk 7 dagen voor vertrek per e-mail verzonden. Bij elektronische vliegtickets (e-ticket) worden geen papieren tickets overhandigd. Bij e-tickets wordt met de overhandiging van de reisdocumenten de boekingscode van de vlucht in de vorm van een PDF-document per e-mail verzonden. Als er geen e-mailadres is, worden de documenten per post verstuurd. Papieren tickets worden gebruikelijk per post verstuurd.
Voor last minute boekingen (binnen 7 dagen voor vertrek) worden de reisdocumenten na ontvangst van de totale reissom per e-mail verzonden.
SolFly moet letten op juiste en correcte informatie van de reizigers. De reiziger is zelf verantwoordelijk dat de e-tickets van SolFly hem ook bereiken op basis van de informatie die door hem is opgegeven en zijn e-mail filterinstellingen. De reiziger is ook verplicht aan SolFly wijzigingen van zijn e-mail adres of telefoonnummer direct door te geven. De reiziger moet er ook op letten dat informatie op zijn boekingsdocumenten overeenstemt met de informatie op zijn paspoort / ID-bewijs. Indien de reizigers de boekingsdocumenten niet op tijd ontvangen, is hij verplicht SolFly dit op tijd te melden.

Categorie: 

Bij een reservering gemaakt via de website, ontvangt u direct per e-mail een boekingsbevestiging. Binnen 10 dagen ontvangt u ook per e-mail de definitieve factuur.
Bij een telefonisch gemaakte boeking ontvangt u een boekingsbevestiging per e-mail na het moment van boeken, en binnen 10 dagen nadat u de boeking heeft gemaakt een definitieve factuur per post of per e-mail. 

Categorie: