Algemeen

Wij kopen ieder jaar opnieuw diverse accommodaties in Griekenland in. Dit houdt in dat wij altijd een aantal kamers in eigen allotment hebben. Bij garantie accommodaties hebben wij de garantie om deze tot het laatste moment te kunnen verkopen! Deze accommodaties zijn vooraf door ons betaald en gegarandeerd. U kunt dus tot het laatste moment deze accommodatie boeken (indien deze niet volgeboekt zijn) en u profiteert altijd van de voordeligste prijs! De garantie accommodaties liggen onder andere in Kreta, Kos, Zakynthos, Corfu en Parga. 

Welke garantie accommodaties heeft SolFly?
Wij hebben in totaal 6 accommodaties in Griekenland als garantie. Hieronder kunt u alle 7 garantie accommodaties terugvinden:

  • Aspro Spiti, Kos
  • Nefeli, Kos
  • Maria, Corfu
  • Sandy Maria, Zakynthos
  • Villa Phoenix, Zakynthos
  • Margaritha, Parga

Wilt u graag een garantie accommodatie boeken? U kunt dit altijd via onze website doen. Lukt het niet online? Bel ons en wij helpen u graag!

Categorie: 

SolFly Smart staat voor een combinatie van de goedkoopste (low-cost) vluchten, vertrek vanaf diverse luchthavens en flexibele verblijfsduur. Deze combinatie maakt samen een pakketreis. U kunt heel gemakkelijk een SolFly SMART boeking maken via onze website of telefonisch. Een pakketreis bestaat uit een verblijf, vlucht en transfer. 

Wat betekent dit precies voor u als klant?

  • Flexibiliteit in de keuze van uw reisduur, de airline, vertrektijd en luchthaven
  • De goedkoopste tarieven op dat moment
  • Uw pakketreis inclusief transfer (met uitzondering van Parga, Lefkas en Naxos)
  • Exclusief ruimbagage
Categorie: 

Het is uiteraard mogelijk om uw reis te wijzigen, wel zitten hier ook kosten aan verbonden. Buiten de standaard administratiekosten van € 27,- betaalt u ook voor de wijzigingskosten bij hetgeen wat u wilt wijzigen. Mocht u iets willen wijzigen en de exacte kosten willen weten, neem dan even telefonisch contact op met SolFly!

Categorie: 

U kunt te allen tijde uw reis annuleren of wijzigen. Echter zitten daar wel altijd kosten aan verbonden.

In het geval van annuleren betaalt u ten alle tijden 100% vluchtkosten. Na het boeken van uw reis, staan de vluchten geboekt en kunt u daar niet meer kosteloos van af. Buiten de vluchtkosten betaalt u verder ook de overige kosten zoals accommodatie, transfer en lokale service. Wat u precies betaalt ligt aan de annuleringsvoorwaarden van ANVR.

Voor meer vragen over het annuleren van uw reis, kunt u altijd contact opnemen bij het desbetreffende boekingskantoor, met SolFly of u kunt alle informatie terugvinden in de reisvoorwaarden van ANVR.

 

Annuleringskosten:

Annulering tot de 42ste dag (exclusief) voor vertrek is 15% en vluchten zijn 100%
Annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) voor de vertrekdag is 35% en vluchten zijn 100%
Annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) voor de vertrekdag is 40% en vluchten zijn 100% 
Annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) voor de vertrekdag is 50% en vluchten zijn 100% 
Annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) voor de vertrekdag is 75% en vluchten zijn 100% 
Annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag is 90% en vluchten zijn 100%   
Annulering op de vertrekdag of later is de volledige reissom!

Categorie: 

Is uw klacht ter plekke niet naar tevredenheid opgelost? U kunt dan altijd uw klachtenbrief sturen naar klachten@solfly.nl. 

Heeft u geboekt via een boekingskantoor? Wij verzoeken u dan vriendelijk om de klacht in te leveren bij het desbetreffende boekingskantoor.

Mocht u bij thuiskomst pas de eerste melding maken van uw klacht, dan kunnen wij in vele gevallen helaas weinig meer voor u betekenen. Uiteraard doen wij ons uiterste best om dit ter plaatse meteen voor u op te lossen en het u zo aangenaam mogelijk te maken. Was uw vlucht vertraagd of geannuleerd? Klik hier voor de berekening en afhandeling van een mogelijke financiële compensatie.

Voor meer informatie over de klachten verwijzen wij u graag naar artikel 12 van de ANVR Reisvoorwaarden.

Categorie: 

Uiteraard doet SolFly zijn uiterste best om uw reis naar verwachting uit te voeren. Mocht u toch onverhoopt een klacht ervaren, dan kunt u altijd contact opnemen met de lokale service ter plaatse of met de medewerkers van SolFly. SolFly is altijd bereikbaar binnen de openingstijden. Buiten de openingstijden kunt u contact opnemen met het noodnummer. Het noodnummer staat vermeld op uw reispapieren.

Categorie: 

Bij SolFly boekt u een reis inclusief transfer. Dit betekent dat u van en naar de luchthaven van uw vakantiebestemming wordt gebracht. Daarnaast kunt u kiezen tussen verschillende type transfers, zoals bijvoorbeeld een privé transfer, een minibus of een shuttle transfer.

Wilt u liever niet te lang wachten op de luchthaven en om te stoppen bij iedere accommodatie waar mensen moeten uitstappen? Boek dan een privé transfer! Wij kunnen deze heel gemakkelijk voor u omzetten. U wordt direct vanaf de luchthaven naar uw accommodatie gebracht en op de terugreis hoeft u niet op andere passagiers te wachten.

Let op! Bestemmingen waarbij transfer niet is inbegrepen zijn de Griekse eilanden Parga, Lefkas en Naxos. Wij raden u aan om een auto te huren. Meer informatie over een auto huren kunt u hier vinden.

Categorie: 

Alle kinderen dienen een eigen geldig reisdocument te hebben. Voor aanvullende informatie kunt u hier terecht.

Categorie: 

Wanneer u met SolFly op vakantie gaat, is het noodzakelijk om een geldige paspoort of ID-kaart in bezit te hebben. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. Controleer dus goed of uw paspoort nog geldig is en of alle gegevens kloppen. Binnen Europa moet u reisdocument nog minimaal 2 maanden geldig zijn na terugkomst. Wanneer u een nieuw reisdocument moet aanvragen, houdt er dan rekening mee dat dit een aantal dagen tot een aantal weken kan duren. Zorg ervoor dat u dit op tijd aanvraagt.

Categorie: 

SolFly wilt graag dat u een volledig verzorgde vakantie zult genieten. Mede daarom is SolFly lid van zowel de SGR, het calamiteitenfonds als de ANVR. Op deze manier bieden wij u zekerheid over uw financiën en onze kwaliteit.

ANVR

ANVR-Consumentenvoorwaarden SolFly (KvK 32099026) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen van de ANVR-Consumentenvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier dien je aan te vinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reisvoorwaarden en/of Boekingsvoorwaarden) en overige ANVR-informatie.

SGR

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. SolFly is lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van SolFly met uitzondering van lijndiensttickets en separate huurovereenkomsten (zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen. Voor meer informatie kijkt u op http://www.sgr.nl

Calamiteitenfonds

SolFly is ook aangesloten bij het calamiteitenfonds reizen. Het calamiteitenfonds houdt in dat u als consument (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; u zal de noodzakelijke meerkosten krijgen vergoed als wij als gevolg van een calamiteit (een deel van) de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatrieren.
Onder dergelijke calamiteiten kunt u denken aan een natuur ramp of andere abnormale gebeurtenis.  Voor meer informatie kijkt u op http://www.calamiteitenfonds.nl

Categorie: 

SolFly respecteert uw recht op privacy. Met deze privacy verklaring informeren wij u over onze werkwijze en wat er met uw gegevens wordt gedaan.

Uw persoonlijke gegevens zijn veilig bij SolFly
Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en dat is voor ons de reden om uiterst zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens die u aan ons doorgeeft. Wanneer u op de website van SolFly een vakantie boekt of wanneer u uw persoonlijke account raadpleegt, dan zijn uw gegevens en die van uw medereizigers beveiligd. Bij SolFly B.V. is de bescherming van particuliere en persoonlijke gegevens van groot belang. Het opnemen en de verwerking van alle persoonlijke gegevens op onze website vinden plaats volgens de wettelijke databescherming in Nederland. Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend voor reserveringsdoeleinden gebruikt, om u een zorgeloos begin van een vakantie mogelijk te maken.
 
Het registreren en verwerken van uw persoonlijke gegevens
Tijdens een bezoek aan onze website worden de gegevens over het aantal geopende bladzijden, de termijnen en de duur van het bezoek automatisch geregistreerd en vastgelegd. Deze gegevens dienen uitsluitend voor statistische doeleinden, om de kwaliteit van de site, de inhoud en het aanbod aan te vullen en te kunnen verbeteren. Deze gegevens hebben geen betrekking op personen. Uw persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, e-mail, telefoonnummer enz. worden bij de reservering van uw vakantie- of all-in reis bij ons vastgelegd.

Redenen voor het overnemen en verwerken van uw gegevens
Bij het overnemen van uw gegevens worden alleen die gegevens gebruikt, die voor uw vakantieboeking vereist zijn. Uw persoonsgegevens worden daarom ook uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van de reisreservering.

Het doorgeven van persoonlijke informatie aan derden
Ter uitvoering van de reisopdracht worden uw gegevens soms, binnen de grenzen van onze algemene zakelijke voorwaarden, aan onze zakelijke partners doorgeven. Onze medewerkers en leveranciers/partners zijn door ons verplicht zich aan de geheimhouding van gegevens te houden. Het toezenden van persoonlijke gegevens aan staatsinstellingen en overheid vindt alleen plaats indien zij onder de bindende gerechtelijke voorschriften vallen.

Informaties over ons aanbod en diensten
Wij willen u bovendien in de toekomst schriftelijk over onze actuele aanbiedingen informeren, indien niet specifiek aan ons wordt doorgegeven dat u dit niet wenst. Indien u niet geïnformeerd wilt worden, wendt u zich dan aan het onderdeel “bescherming persoonsgegevens”.

Informatierecht
U heeft het recht, op verzoek en kosteloos, de informatie van de door u opgeslagen gegeven op te vragen. Indien tegenstrijdige foutieve informatie opgeslagen is, dan zullen wij deze op uw verzoek corrigeren.

Het inzetten van Cookies
Wij zetten op onze webpagina Cookies in. Cookies zijn kleine gegevens met configuratie informaties, die door uw browser op de harde schijf opgeslagen worden. Deze aanwijzingen beschikken over informatie, welke pagina’s en offertes op onze pagina’s u bezocht heeft en helpen ons de frequentie en het aantal gebruikers op onze pagina vast te stellen en het gebruiksgemak van het aanbod aan producten te verhogen. Cookies maken het in géén geval mogelijk uw persoonsgegevens uit uw pc zoals naam, e-mail, adres e.a. over te nemen.

In “Cookies” verzamelen wij informatie zoals bijv. User ID (gebruikersherkenning).
Op deze wijze worden de klantengegevens georganiseerd, waardoor de snelheid en kwaliteit bij het gebruik maken van de pagina verhoogd wordt, bijv. is het bij de reservering niet meer noodzakelijk, alle persoonsgegevens opnieuw in te voeren. Gebruik maken van ons aanbod is natuurlijk ook mogelijk zonder Cookies. Over het algemeen zijn de browsers zo ingesteld, dat Cookies automatisch geaccepteerd worden. U heeft de keuze, uw browser zo in te stellen, dat hij Cookies automatisch aanneemt, niet aanneemt of u op deze attent maakt.

Verklaring voor de bescherming van persoonsgegevens
SolFly B.V. verplicht zich aan de bovengenoemde punten met betrekking tot de bescherming van de persoonsgegevens zoals beschreven te houden. Door gebruik te maken van onze webpagina accepteert u dat SolFly gebruik maakt van uw gegevens. In het geval van veranderingen van de gebruikswijze, worden deze veranderingen op onze webpagina bekend gemaakt, om u hierover te informeren, welke informatie verzameld wordt, op welke wijze, onder welke voorwaarden en voor welke doeleinden deze gegevens gebruikt worden.

Links
SolFly bevat links naar andere websites. SolFly kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de privacy van andere websites.

Vragen
Voor verdere vragen of opmerkingen kunt u uiteraard mailen naar info@solfly.nl.

Categorie: 

Onze ervaren reisadviseurs helpen u graag bij het vinden van een vakantie welke aan uw wensen voldoet! U kunt te allen tijde contact met ons opnemen:

Postadres:
Studio’s Aalsmeer
Van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer

Telefoonnummer:
+31 297 75 37 20

E-mail:
info@solfly.nl of bookings@solfly.nl

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur
Zaterdag van 11.00 tot 15.00 uur

Live chat:
Via de live chat kunt u tijdens kantooruren via onze website in contact komen met een van onze reisspecialisten. Zodra een van onze medewerkers beschikbaar is voor de livechat zult u hier een melding van krijgen op onze site en u kunt dan direct uw vraag stellen en het chatgesprek starten.

Social media:
Onze medewerkers van social media zijn u ook graag van dienst. Stel uw vraag via onze Facebook pagina, Twitter of volg ons op Instagram!

Groepsreizen SolFly:
Wilt u met een groep van minimaal 10 personen op reis? Neem dan contact met ons op voor een reis op maat, u vindt alle benodigde informatie op onze groepsreizen pagina: https://www.solfly.nl/groepsreizen-solfly

Klacht melden:
Mocht u een onprettige situatie ervaren of een klacht hebben kijk dan even op onze pagina https://www.solfly.nl/klachenprocedure-solfly wat u het beste kunt doen.

 

Categorie: 

Duurzaam toerisme betekent dat wij als onderneming in het toerisme naast het streven naar winst en continuiteit rekening houden met de effecten van onze activiteiten op het milieu en de menselijke aspecten in breedste zin.

SolFly draagt verantwoordelijkheid voor de gevolgen die voortvloeien uit de beslissingen en handelingen op de leefgemeenschap waar onze reizigers zich bevinden.

Duurzaam toeristisch ondernemen (DTO) wordt ook sterk ondersteund door onze brancheorganisatie ANVR want wij in de reisbranche hebben allemaal de verantwoordelijkheid om de continuiteit te waarborgen.

Wij als SolFly houden bij het samenstellen van onze reizen rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur. Dit doen wij zodat de vakantie niet alleen nu bijzonder is maar dat het ook voor toekomstige generaties bereikbaar blijft om aantrekkelijke bestemmingen te blijven bezoeken.

Of het nu gaat om vakanties waarbij u geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooie ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemming. Voor u als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemming wonen. 

SolFly is aangesloten bij branchevereniging ANVR en voldoet aan de ANVR-DTO verplichting.

Categorie: 

Boeking

Bij Transavia, Corendon (Dutch) Airlines en Vueling kunt u ook inchecken op de luchthaven.

Probeert u in te checken bij RyanAir of EasyJet en het lukt niet? Neem contact op met ons serviceteam en wij helpen u graag verder.

Categorie: 

Wanneer u de reisbescheiden van ons ontvangt, is het van belang dat de informatie van de reisbescheiden overeenkomen met de informatie op uw paspoort / ID-bewijs. Wanneer dit niet overeenkomt, gelieve dit aan ons te laten weten. Zo kunnen wij dit aanpassen naar de juiste gegevens. Indien u de reisbescheiden niet heeft ontvangen, laat dit even weten aan ons, zodat wij u de reisbescheiden alsnog toe kunnen sturen!

Categorie: 

SolFly is geen traditionele touroperator. Waar u mogelijk gewend bent om bij aankomst opgevangen te worden door reisleiding en veel informatie te ontvangen over de bestemming, werkt SolFly net even anders. Om u ter plaatse wel de service en zekerheid te bieden die u verdient, werken wij op iedere bestemming samen met lokale service. Onze agenten staan te allen tijde met raad en daad voor u klaar. Wanneer de behoefte er is, komen de agenten graag persoonlijk langs bij uw accommodatie. U kunt op ieder moment vrijblijvend contact met hen opnemen. De contactgegevens van de agent op uw bestemming kunt u vinden in de infosheet, die is toegevoegd bij uw reisbescheiden.

Categorie: 

U kunt u uw bestemming invoeren met de data wanneer u graag een auto wil huren. Daarna heeft u een keuze tussen verschillende autotypen en categorieën. Heeft u nog meer wensen of comfort nodig? Het is mogelijk om uw huurauto op maat te maken met een servicepakket. Tevens is het mogelijk om verschillende auto’s te vergelijken, waarbij u de perfecte auto kunt vinden die bij u past!

Kan ik accessoires of extra diensten bijboeken?

U kunt accessoires of extra diensten bij de 2e stap bijboeken. Deze accessoires zijn niet inbegrepen in de huurprijs, maar wordt ter plaatse betaald. De prijzen kunnen per auto verschillen.

Klik hier voor de autohuur pagina

Categorie: 

SolFly biedt u de mogelijkheid aan om een auto te huren op een veilige manier. Het is mogelijk om een auto te huren voordat u op vakantie gaat of op de plaats van uw bestemming bij onze lokaal agent. Dit doen we in samenwerking met Sunny Cars. Bij Sunny Cars is uw huurauto standaard optimaal verzekerd, met terugbetaling van het eigen risico..

Wat zijn de zekerheden van Sunny Cars?

  • Geen extra verzekeringen afsluiten
  • Geen verborgen kosten
  • Geen gedoe ter plaatse
  • Wél zorgeloos rondrijden en 24/7 persoonlijke ondersteuning

Klik hier voor de autohuur

Categorie: 

Bij SolFly is het mogelijk om diverse services te boeken rondom vliegvelden, taxibedrijven en openbaar vervoer. Dit doen wij in samenwerking met Mobian. Mobian biedt u de mogelijkheid aan om verschillende diensten te vergelijken, zodat u altijd op uw manier naar de luchthaven kunt gaan.

Wilt u lang parkeren? Of wilt u toch liever met de taxi naar de luchthaven toe? Mobian biedt de volgende diensten aan:

  • Kort/lang parkeren
  • Valet parkeren
  • Parkeren + overnachten
  • Taxi
  • Openbaar vervoer

Klik hier om een parkeerplaats te reserveren

Categorie: 

Bij een reservering gemaakt via de website, ontvangt u direct per e-mail een boekingsbevestiging. Wij verwerken zo snel mogelijk uw boeking en de factuur/definitieve boekingsbevestiging krijgt u binnen 3 werkdagen per e-mail.

Wanneer u telefonisch een boeking heeft gemaakt, zorgen wij ervoor dat alles wordt ingeboekt. Nadat wij de aanbetaling hebben ontvangen, verwerken wij uw boeking en de definitieve factuur ontvangt u ter bevestiging binnen 3 werkdagen.

Categorie: 

U kunt een optie boeking alleen telefonisch of via de mail aanvragen. Tijdens het boekingsproces is er GEEN mogelijkheid om ervoor te kiezen om er een optie boeking van te maken. Zodra u een boeking maakt via de website is deze definitief en zit u sowieso aan kosten verbonden.  

Categorie: 

Een optie is een reservering die voor een aantal dagen vastgehouden kan worden zonder enkele annuleringskosten. Zo heeft u nog even bedenktijd of kunt u het overleggen met de medereiziger(s).

Categorie: 

Hoeveel bagage u mag meenemen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Hieronder vindt u een lijst met verschillende luchtvaartmaatschappijen en de daarbij behorende handbagage regelingen.

 

Transavia
Wanneer u vliegt met Transavia, mag u 1 stuk handbagage van 10 kg in het vliegtuig meenemen. Dit mag één trolley óf één tas zijn. Per formaat kan het verschillen of u het gegarandeerd mee mag nemen in de cabine of niet. Wanneer een vlucht van Transavia druk is, bestaat de kans dat uw handbagage in het ruim wordt vervoerd.
Gegarandeerd mee in de cabine: Maximaal 45 x 40 x 25 cm
Niet gegarandeerd mee in de cabine: Maximaal 55 x 40 x 25 cm
Mocht uw handbagage afwijken van deze richtlijnen, wordt uw handbagage tegen betaling in het ruim vervoerd.

RyanAir
Wordt uw vlucht uitgevoerd door RyanAir, dan mag u 1 kleine tas aan boord meenemen. De afmeting hiervan is maximaal 40 x 20 x 25 cm. Mocht u geen prioriteit hebben, maar een tweede grotere trolley mee willen nemen, dan kunt u tegen betaling de 10 kg check-in tas bijboeken. Deze trolley dient u af te geven bij de bagage afgiftepunt op de luchthaven. Wanneer uw handbagage afwijkt van de richtlijnen, kunt u tegen een tarief de tas laten vervoeren in het ruim.

Corendon (Dutch) Airlines
Wanneer u met Corendon (Dutch) Airlines vliegt, mag u gratis 1 stuk handbagage van 7 kg in het vliegtuig meenemen. De afmeting hiervan is maximaal 55 x 35 x 25 cm.

EasyJet
Vliegt u met EasyJet? Dan mag u maximaal 1 stuk handbagage aan boord meenemen. De afmeting van uw handbagage moet maximaal 56 x 45 x 25 cm zijn. Hier zit geen gewichtslimiet aan. Mocht u afwijken van deze handbagage richtlijnen, dan wordt uw handbagage tegen een toeslag in het ruim van het vliegtuig vervoerd.

Vueling
Wanneer uw vlucht wordt uitgevoerd met Vueling, mag u 1 stuk handbagage van maximaal 10 kg meenemen aan boord. Dit is een afmeting van maximaal 55 x 40 x 20 cm. Bovendien mag u een kleinere koffer of andere tas meenemen met een afmeting van maximaal 35 x 20 x 20 cm. Wanneer u een extra tas heeft met aankopen van de luchthaven, mag u deze tevens meenemen aan boord.

Categorie: 

Tijdens het boekingsproces is het mogelijk om ruimbagage bij uw reis te boeken. U kunt kiezen hoeveel kg ruimbagage u mee wilt nemen. Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert eigen tarieven. De prijzen worden weergegeven tijdens het boekingsproces van SolFly Smart.

Weet u nog niet zeker hoeveel kg ruimbagage u mee wilt nemen op vakantie? U kunt te allen tijde ruimbagage bijboeken. Wij raden u aan om dit uiterlijk een dag voor uw vertrek bij te boeken.

Let op! Wanneer u meer bagage incheckt dan u heeft bijgeboekt, zijn hier kosten aan verbonden.

Categorie: 

Het restant van de betaling moet uiterlijk 6 weken voor aanvang van uw reis betaald worden. Voor boekingen die binnen 6 weken voor de aanvang van de reis liggen moet het volledige bedrag direct worden betaald.
Wanneer u niet op de overeengekomen data betaalt, kan SolFly de klant in een proces dat uit meerdere stappen bestaat uit herinneringskosten tot € 25,00 in rekening brengen. Deze kosten kunnen betrekking hebben op de aanbetaling en de betaling van het restant of de gehele betaling. Bij niet tijdige of volledige betaling van de aanbetaling, behoudt SolFly zich het recht voor na een aanmaning met een vervaldatum, de opzegging van de reisovereenkomst te verklaren en in overeenstemming met de algemene annuleringstarieven volgens paragraaf 6 te annuleren.

Let op! Zonder volledige betaling kan er geen aanspraak worden gemaakt op het gebruik van de reisdiensten.

Categorie: 

Om de gelden van de klanten te beschermen is SolFly aangesloten bij het SGR (Garantiefonds Reisgelden). De reissom kan worden betaald via overschrijving, via het boekingskantoor of via iDEAL. Meer informatie vindt je hier. Bij SolFly Smart dient direct bij boeking 40% te worden aanbetaald.
De factuur, reisbevestiging en verzekeringsbewijs worden gewoonlijk via e-mail verzonden. Wanneer er geen e-mailadres is, worden de documenten per post verstuurd.

Categorie: 

Bij bijna alle luchtvaartmaatschappijen kunt u online inchecken. Wanneer u online incheckt, vermijdt u de lange rijen op de luchthaven.
Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om online in te checken, u vind een overzicht hieronder: 

 

Verplicht online inchecken:

1. Ryanair
Wanneer uw vlucht met Ryanair is bent u verplicht om online inchecken. Bij het inchecken op de luchthaven rekent Ryanair daar kosten voor. Een stoel reserveren kan vanaf 60 dagen voor uw vertrek, als u een stoel reserveert dan bent u direct ingecheckt voor de heen- en terugvlucht. Wanneer u geen stoel wilt boeken, dan kunt u vanaf 48 uur tot 2 uur voor vertrek inchecken en uw boardingpass downloaden of printen. U kunt hier inchecken voor Ryanair. 

2. Easyjet
Vliegt u met Easyjet? Dan bent u verplicht om online in te checken. Vanaf 30 dagen tot 2 uur voor vertrek kunt u online inchecken, en uw boardingpass printen of downloaden. U kunt hier online inchecken voor Easyjet.

Online inchecken (niet verplicht) : 

3. Transavia
Wanneer u vliegt met Transavia, is het mogelijk om online in te checken. Dit is mogelijk vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek van uw vlucht. Wanneer u online incheckt via de smartphone, is het makkelijk om een mobiele boarding pass te downloaden. Zo hoeft u de boardingpass niet te printen. Als u liever uw boardingpass wil printen, is dit uiteraard ook mogelijk. U kunt hier (met het reserveringsnummer) online inchecken voor Transavia.

4. Corendon (Dutch) Airlines
Heeft u een vlucht met Corendon (Dutch) Airlines? U kunt 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken. De boardingpass kunt u downloaden en printen. Heeft u een tussenlanding? Dan is het helaas niet mogelijk om online in te checken. U kunt hier online inchecken voor Corendon. 

5. Vueling
Wanneer u vliegt met luchtvaartmaatschappij Vueling, kunt u online inchecken vanaf 7 dagen tot 4 uur voor vertrek. U kunt een willekeurige stoel kiezen op basis van beschikbaarheid en uw boardingpass printen of downloaden op uw mobiele telefoon. U kunt hier inchecken voor Vueling.

Online inchecken niet gelukt?
Bij Transavia, Corendon (Dutch) Airlines en Vueling kunt u ook inchecken op de luchthaven. Hier kunnen mogelijk extra kosten aan verbonden zijn. 

Heeft u ruimbabage bijgeboekt?
Let op! Wanneer u ruimbagage hebt bijgeboekt, moet u deze afgeven bij de bagage drop off balie van de desbetreffende airline.

Categorie: 

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw vakantie afrekenen. U rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Tijdens het boeken van uw vakantie kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Hiervoor klikt u op de iDEAL-betaalknop. Vervolgens selecteert u uw eigen bank. Daarna wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen, waarna u de betaling kan autoriseren.

LET OP: Indien u kiest voor betalingsmethode iDEAL kunt u zowel de aanbetaling, de restantbetaling als de gehele reissom voldoen. 
Bij een SolFly Smart reservering dient u direct bij boeken 40% aan te betalen.

Bankgegevens SolFly
NL 45 RABO 0192379054

Swift/BIC 
RABONL2U

Categorie: 

De reisbescheiden ontvangt u 14 tot 10 dagen voor vertrek per e-mail. Mocht u de reisbescheiden per post willen ontvangen, dan is dit uiteraard mogelijk. Voor last minute boekingen (binnen 7 dagen voor vertrek) worden de reisbescheiden na ontvangst van de totale reissom per e-mail verzonden. U bent zelf verantwoordelijk dat de reispapieren worden verstuurd naar de door u opgegeven e-mailadres. Daarnaast kunt u eventuele wijzigingen van uw e-mailadres en/of telefoonnummer aan ons doorgeven.

Categorie: 

Bij een reservering gemaakt via de website, ontvangt u direct per e-mail een boekingsbevestiging. Binnen 10 dagen ontvangt u ook per e-mail de definitieve factuur.
Bij een telefonisch gemaakte boeking ontvangt u een boekingsbevestiging per e-mail na het moment van boeken, en binnen 10 dagen nadat u de boeking heeft gemaakt een definitieve factuur per post of per e-mail. 

Categorie: