Algemene reisinformatie en tips!

 

Vroeg boeken loont!

De vroegboekkorting die wij aanbieden zijn aanbiedingen welke gebaseerd zijn op het vroeg boeken van een vakantie. Als u uw vakantie één a twee maanden van tevoren boekt is bijvoorbeeld geen vroegboeken, maar als u meer dan 4 maanden van tevoren boekt kunt u extra profiteren van vroegboek acties, en het is zelfs zo dat als u nog eerder boekt de kortingen zo hoog oplopen dat zelfs de beste last minutes niet eens in de buurt komen van de lage prijzen die vroegboeken met zich meebrengt.

Let op: na 28 februari en 31 maart vervallen de meeste vroegboekkortingen dan wel worden ze verlaagd.

 

Buitenland gewoontes en manieren…’s Lands wijs ‘s lands eer..

Iedere cultuur heeft eigen normen en waarden. In sommige landen gelden deze sterker dan in anderen. Enkele tips om veilig te reizen zonder dat je mensen in hun eigen cultuur beledigt. In Griekenland moet je nooit je duim opsteken als je iets goed vindt of als je gaat liften. Dit is namelijk een obsceen gebaar! In Spanje is het normaal om je servetje op de grond te gooien in een tapas bar. De grond ligt er bezaait met papiertjes…

Houdt u er rekening mee dat in het buitenland maaltijden anders van samenstelling zijn dan thuis en dat ook vaak de etenstijden kunnen verschillen. Over het algemeen krijgt u kleinere porties groente, maar grotere porties vlees en/of vis. De meeste hotels serveren het diner als keuzemenu of in buffetvorm. Eventuele dieetwensen dient u bij boeking aan ons door te geven. Wij zullen al het mogelijke doen om aan deze wensen tegemoet te komen, maar kunnen dit echter niet garanderen. Wanneer uw dieet van essentieel belang is dient u dit als essentie door te geven. Houdt u tevens rekening met eventuele extra kosten, die u ter plaatse dient af te rekenen.

 

Animatie en entertainment

In bepaalde complexen wordt een zogenaamd animatie-programma aangeboden, waaraan door gasten kan worden deelgenomen. Deze animatie is doorgaans voor volwassenen. Er is alleen animatie voor kinderen (4-12 jaar) indien dit nadrukkelijk in het reisaanbod vermeld staat. Voor kinderen jonger dan 4 jaar wordt doorgaans geen programma aangeboden. Entertainment is een meer passieve activiteit dan animatie, en een actieve deelname is doorgaans niet mogelijk. Hierbij moet u denken aan bv. een muzikaal avondprogramma. Om welke reden dan ook (bv. vanwege het laagseizoen, gebrek aan belangstelling of weersomstandigheden) kan besloten worden dat bepaalde onderdelen van animatie of entertainment geen doorgang zullen vinden of dat bepaalde faciliteiten niet of slechts beperkt aangeboden kunnen worden. Denk hierbij ook aan babysit, crèche, een á la carte restaurant, thema-avond, dansavond, sauna, jacuzzi, zwembad, discotheek, fitness, tennisbaan, watersportfaciliteiten of winkels.

 

Bedden

De bedden op uw vakantiebestemming kunnen minder comfortabel zijn dan u thuis gewend bent. Uitsluitend het in de tekst genoemde aantal bedden (normaal formaat) staat ter beschikking. In het algemeen geldt dat er geen kinderbedjes of kinderstoelen beschikbaar zijn. Voor kinderen die gebruik maken van de speciale kinderprijs, zal in hotels een extra (kinder)bed op de 2-persoonskamer van 2 vol betalende begeleiders worden bijgeplaatst. U kunt bij boeking navragen of uw accommodatie over kinderbedjes beschikt. In drukke periodes kan het voorkomen dat het aantal kinderen/baby’s het aantal beschikbare kinderbedjes in uw accommodatie overstijgt en dat wij u moeten teleurstellen. Kosten voor het kinderbedje dienen altijd ter plaatse aan de accommodatieverschaffer te worden betaald.

 

Electra en watervoorziening

Het leidingwater is in de in het reisaanbod genoemde bestemming(en) doorgaans niet bedoeld als drinkwater. In een aantal accommodaties kan het leidingwater en zwembadwater bovendien zout zijn en/of chloor bevatten. De ervaring leert ook dat storingen in de water- en elektriciteitsvoorzieningen kunnen optreden. Oorzaak hiervan ligt veelal bij de gemeentelijke of regionale autoriteiten die tot tijdelijke afsluiting of distributie overgaan of wat elektriciteit betreft, aan een overbelasting van het lokale netwerk. Noch uw accommodatieverschaffer, noch wij kunnen voor het ten gevolge hiervan ondervonden ongemak en/of geleden schade aansprakelijk worden gesteld. Voorts wordt de warmwatervoorziening (douchen) en de elektriciteitsvoorziening soms geregeld door middel van zonne-energie. Dit betekent dat bij minder mooi weer of veelvuldig gebruik van (warm) water en/of stroom in de/het accommodatie(complex), deze voorziening niet toereikend zal zijn. De capaciteit van water in zuidelijke en warme landen is bovendien beperkter en uit milieuoverwegingen niet in dezelfde mate zo vanzelfsprekend als wij in Nederland gewend zijn.

 

Geluidsoverlast

Als rust belangrijk voor u is, tijdens uw vakantie, let dan op het volgende indien er vermeldt staat ‘levendige’ omgeving, dan is er sprake van een gezellige drukte van o.a. uitgaansgelegenheden. Een centrale ligging kan een voordeel zijn, maar ook de nodige geluidsoverlast met zich meebrengen van verkeer en horeca/uitgaansgelegenheden. Veel populaire bestemming zijn in het hoogseizoen en tijdens vakantieperioden (ook die van het land zelf) erg druk. Veel hotels en appartementencomplexen organiseren overdag en ’s avonds allerlei sportieve en gezellige activiteiten. In de tekst staat dit vermeld als entertainment en animatie. De normen van geluidsoverlast zijn in zuidelijke landen soepeler dan in Nederland en België. Sommige (hotel)bars en terrassen in de omgeving sluiten pas wanneer de laatste gasten weg gaan. Indien u gevoelig bent voor geluidsoverlast raden wij u aan te kiezen voor een accommodatie verder van het centrum of zonder discotheek, (pool) bar of terrassen in de directe omgeving. Op luidruchtig gedrag van medevakantiegangers of bezoekers van uitgaansgelegenheden in de directe omgeving van uw accommodatie hebben wij en de accommodatieverschaffer slechts beperkte invloed.

 

Internet

Veel accommodaties beschikken over internet. U kunt vaak (tegen betaling)in de receptie of de bar/het restaurant gebruik maken van (een) openbare computer(s). Ook kunt u (tegen betaling) gebruik maken van WiFi. Wanneer gebruik van WiFi gratis is, staat dit bij de beschrijving aangegeven. Bij de meeste accommodaties is WiFi dan beschikbaar in een bepaalde zone (meestal rondom receptie/zwembad). Op andere delen van de accommodatie, zoals rondom uw eigen kamer is dan geen verbinding. Houdt u er rekening mee dat de verbinding op minder snel kan zijn of vaker kan uitvallen dan u thuis gewend bent.

 

Ongedierte

Denkt u eraan dat u naar een mediterraan land reist, waar ook andere ongedierte is dan in Nederland. Mieren, sprinkhanen, muggen, vliegen en soms ongevaarlijke slangetjes en schorpioentjes kunnen hier soms voorkomen.

 

Preferenties en essenties

U kunt bij uw boeking wensen hebben (ook wel preferenties genoemd, zoals uitzicht op zee, kinderstoeltjes). Maar misschien heeft u ook wel eisen, al dan niet op medische gronden (ook wel essenties genoemd zoals accommodatie die met een rolstoel toegankelijk is). Indien u uw preferenties en/ of essentie bij boeking kenbaar maakt, houden wij daarmee zo veel mogelijk rekening. Wij zullen ons inspannen om uw aanvraag voor een preferentie en/of essentie te honoreren. Preferenties en essenties kunnen door ons echter nooit worden gegarandeerd, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld in het reisaanbod of in de bevestiging van de reisovereenkomst. U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging indien aan een door u opgegeven medische essentie voldaan kan worden. Als u een essentie vraagt, boekt u onder een ontbindende voorwaarde dat de essentie door ons of de dienstverlener kan worden gehonoreerd. Aan een essentie zijn kosten verbonden. Deze zijn in de ANVR-Reisvoorwaarden genoemd. Het kan zijn dat ter plaatse een toeslag moet worden voldaan voor gehonoreerde preferenties en/of essenties.

 

Wat u nog moet weten

Thema-, sportreizen, familiefeesten en incentives voor bedrijven. Alles is mogelijk ook buiten het aanbod van deze brochure om. Stuur een mail naar info@solfly.nl of bel 0297-753720.
Voor extra informatie over de Algarve bezoek de website van het Verkeersbureau van de Algarve www.visitalgarve.pt.
Voor extra informatie over Griekenland bezoek de website van het Verkeersbureau van de Griekenland www.gnto.nl.
Voor extra informatie over Spanje bezoek de website van het Verkeersbureau van Spanje www.spain.info/nl.
Het is ook mogelijk om losse vliegtickets te boeken (Flight Only). Neem hiervoor contact op met ons Service Team of uw reisbureau.
Het is tevens mogelijk autohuur te boeken in plaats van gebruik te maken van de transfer. Neem hiervoor contact op met ons Service Team of uw reisbureau.